1 Mei viering

5 mei 2023

Maandag 1 mei vond de traditionele Dag van de Arbeid-viering plaats. Tijdens deze bijeenkomst in het Stamhuis vertelden twee leden iets over hun activiteiten bij culturele organisaties. Jeroen Adolfs gaf een toelichting over het Stamhuis en het Filmhuis. Jeroen is voorzitter van het Filmhuis en nam ons graag mee in het reilen en zeilen van het Filmhuis. Vervolgens gaf Rina van Rooij als (scheidend) voorzitter van het Purmerends Museum een enthousiaste toelichting op het functioneren van het museum. De aanwezigen reageerden heel positief op de presentaties!
Hierna werden twee jubilarissen door de voorzitter Oscar Saaf in het zonnetje gezet. Als eerste Theun van Dam, o.a. voormalig burgemeester van Purmerend. Theun ontving van het landelijke partijbureau een prachtige medaille vanwege zijn 65-jarig lidmaatschap van de partij. Theun was verheugd over de toekenning en vertelde daarna het e.e.a. over zijn carrière. Hierna was het beurt aan Jeroen Adolfs. Hij kreeg een speld omdat hij al 25 jaar lid is van de partij. Ook Jeroen was verrast en nam de speld graag in ontvangst.
Al met al was het een geslaagde avond met dank aan het bestuur voor de organisatie!