De PvdA kandidatenlijst 2021

3 september 2021

Thijs Kroese (35) lijsttrekker PvdA Purmerend en Beemster

De leden van de PvdA Purmerend en Beemster hebben de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Het is een veelzijdige lijst, met aandacht voor Beemster en Purmerend, Jong en oud, ervaren krachten en frisse nieuwelingen, man en vrouw.

Hieronder treft u de lijst, met een omschrijving van de eerste elf kandidaten.

Thijs Kroese
Thijs is de lijsttrekker voor de verkiezingen en kandidaat voor het wethouderschap. Hij heeft de afgelopen jaren de gemeente een enorme dienst bewezen door in hoog tempo veel punten uit het PvdA-verkiezingsprogramma waar te maken, met name op het domein wonen. Thijs krijgt ook veel waardering buiten de partij.
Thijs: “We hebben een fantastische lijst waar ik erg trots op ben. Jonge nieuwe mensen met een ongekend enthousiasme, en ervaren krachten om te continuïteit te borgen. Een duidelijk ‘rood’ profiel, met gezichten uit Beemster en Purmerend.”

2. Peter de Waal
Peter is de hoogst gepositioneerde uit de Beemster. Voorvechter van belangrijke onderwerpen zoals duurzaamheid en een nieuwe rol voor de overheid. Peter brengt veel Beemster ervaring mee, een belangrijk aspect om aan de combinatie Beemster-Purmerend invulling te geven.
Peter: “De urgentie om zaken aan te pakken voor iedereen zijn groot. Denk maar eens aan wonen of de zorgen om je kinderen of klimaat. Ik wil hiermee aan de slag om voor iedereen te werken aan een eerlijk en sociale toekomst in Purmerend en Beemster”.

3. Natalie Saaf
Natalie heeft afgelopen periode bewezen een heel sterke kracht voor de PvdA en de gemeente Purmerend te zijn. Ze heeft een belangrijke positie in de gemeenteraad en wist met weinig zetels toch veel invloed uit te oefenen. Zij is in en buiten de fractie een echte verbinder.
Natalie: “Alleen ga je harder, samen kom je verder. Ik werk graag verder aan een sociaal toegankelijk Purmerend. Daar heb je elkaar voor nodig. Die verbinding maak ik graag.”

4. Sanda van Dam
Sanda heeft bewezen klaar voor het raadslidmaatschap te zijn en duidelijk gemaakt dat ze een belangrijke rol kan vervullen in de algemene en de samenlevingsonderwerpen. Sanda vertegenwoordigt in de fractie vooral onderwerpen waar het gaat om groen en duurzaamheid.
Sanda: “We willen van de nieuwe gemeente Purmerend een prachtige stad voor jonge en oud maken. Met name voor de jongeren moeten de voorzieningen uitgebreid worden, zodat het ook voor hen aanvoelt als een moderne stad die hen genoeg biedt in de vorm van woningen, uitgaansmogelijkheden, opleidingen en werk.”

5. Marlies Vermeulen
Marlies is afkomstig uit Beemster en al jaren maatschappelijk actief. Marlies is open, helder, communicatief vaardig, strijdbaar, uitgesproken zonder het gevoel voor nuance en verhoudingen te verliezen. Ze verrast met haar kijk op de ontwikkeling van de inwoners van de nieuwe gemeente en haar visie op belangrijke dossiers zoals armoedebestrijding, gelijke kansen en het onderwijs.

6. Els van Loenen
Els is essentieel voor de fractie met haar uitgebreide netwerk. Een rol die Els de komende jaren blijft vervullen en de fractie blijft verrijken met haar ervaring en goede netwerk in de stad.

7. Jos Dings
Jos heeft als wethouder de afgelopen periode veel voor elkaar gekregen in de Beemster politiek. Hij brengt een enorme schat aan ervaring mee naar de toekomstige PvdA-fractie. Jos ziet het als een belangrijke opdracht om Beemster goed ‘over de brug te helpen.’

8. Lewi Vogelpoel
Lewi is een nieuwe kandidaat op de lijst. Ze hecht veel waarde aan een aantal belangrijke sociaaldemocratische principes, waarbij haar gedrevenheid en haar affiniteit met de zorg de commissie zeer aangenaam verrast hebben. Lewi zal daarmee een belangrijke inbreng leveren in de kennis van het sociale domein in de toekomstige fractie.

9. Loïs Moi – Thuk – Shung
Loïs is student Social Work uit Purmerend. Loïs heeft aangegeven een plek op de lijst te ambiëren om zich verder in de Purmerendse gemeentepolitiek te verdiepen en te ondersteunen. En heeft een waardevolle toevoeging en een zeer geschikte vertegenwoordiger van onze jongere kiezers.

10. Jeffrey Meijer
Jeffrey is student rechten en een voorvechter van meer aandacht voor studenten met een beperking aan de Hogeschool van Amsterdam. Op de Purmerendse lijst is hij een nieuw talent, hij kan zich de komende periode verder oriënteren op de lokale politiek en meer ervaring opdoen.

11. Hiske Hartzema
Hiske heeft vanuit haar werk veel ervaring opgedaan met de Purmerendse inwoners die in problematische situaties verzeild zijn geraakt. Hier ligt ook haar hart en kracht: ze wil zich graag inzetten voor deze groep inwoners. Hiske zal daarmee veel kennis en ervaring aan de Purmerendse fractie toevoegen.

12. Erik Kaal
13. Carolien van den Berg