Door Natalie Saaf op 26 december 2013

Geen auto dealers in het bos

Voor velen van ons lag het kommetje aan de A7 er al jaren onopvallend bij.  Totdat de gemeente Purmerend en een aantal autodealers een intentieverklaring tekenden. Het betrof een idee om dit gebied te gaan ontwikkelen tot een nieuw bedrijventerrein voor premium autodealers. De ondernemers willen  een gelikte autoshowroom neerzetten die je van veraf ziet wanneer je op de A7 rijdt.

Na het lezen van het idee schoot er als eerste door het hoofd:  Waarom niet op de Baanstee? Een gebied dat bouwklaar ligt, juist voor vooruitstrevende  initiatieven  van ondernemers! De economische tijd zit dit gebied wat in de weg, dus deze samenwerking is daar meer dan welkom. U kunt bouwen hoe u het het liefst ziet! En jawel de N244 wordt  in 2014 verdubbeld

In november werd het plan in de gemeenteraad besproken. De PvdA fractie gaf toen al aan een eventuele bebouwing van het bos in de kom van de A7  niet te willen. Zolang er nog voldoende ruimte is in de Baanstee vinden wij dat er geen extra terreinen moeten worden toegevoegd aan de bestaande capaciteit. De stemmen staakten uiteindelijk.

In december heeft de gemeenteraad met 19 stemmen tegen (PvdA, D66, AOV, GroenLinks, Trots, SP) en 15 stemmen vóór (CDA, Leefbaar Purmerend, Stadspartij, VVD) het voorstel verworpen. Bijzonder was dat de lokale partijen wel extra bedrijventerreinen wilden toevoegen, naast de leegstaande gebieden en dat Trots eerder nog een vurig pleitbezorger was van het plan.

Natalie Saaf

Natalie Saaf-Pasteuning (22-08-1970), naast moeder van twee schoolgaande kinderen ben ik onderneemster, commissielid binnen de fractie Purmerend, een doener en goedlachs . Ik ben eigenaar van een Primera winkel in Amsterdam, waardoor ik me dagelijks tussen een waaier van verschillende mensen begeef. In Purmerend ondersteun ik de fractie en zit ik deze periode in de

Meer over Natalie Saaf