Door Frank Alberts op 26 mei 2013

Geslaagd bezoek Samsom aan Purmerend

Afgelopen zaterdag bracht Diederik Samson samen met enkele europarlementariërs een bezoek aan Purmerend. Na het verzamelen in cafe de Kluif, gingen ze met de wethouder, raadsfractie, leden en vrijwilligers de deuren langs in de Overwhere. Daarbij gingen ze in gesprek over de buurt, Purmerend en Europa.

Na de Overwhere werd een wandeling ingezet naar de Koemarkt. Onderweg werden rozen uitgedeeld aan voorbijgangers. Automobilisten stopten spontaan om een roos van Diederik te krijgen.

Op de Koemarkt stond reeds een grote groep mensen de karavaan op te wachten. Op de foto gaan met Diederik was een populaire activiteit.

Tot slot werd de bijeenkomst bij Concordia voortgezet met een discussie over Europa. Vader en zoon Van Doornik van het Purmerendse bedrijf Holland Mechanics lieten weten Europa als een kans te zien. Maar ook zijn er barrieres weg te nemen voor het Nederlandse MKB door bijvoorbeeld het patentsysteem in Europa te vereenvoudigen. Een nobele taak voor de aanwezige PvdA europarlementariërs.

Op de foto met Diederik

Iedereen wilde met Diederik op de foto

Diederik aan de deur

Diederik langs de deuren in Overwhere