PvdA laat stem horen tijdens raadsvergadering 24-11-2022

25 november 2022

Op 24 november hadden we een enerverende gemeenteraadsvergadering. Nadat Purmerend het landelijke nieuws haalde vanwege het verwijderen van de kunstcollectie ‘Ode aan de Beemstervrouw’, dienden wij samen met Fractie Schaaij, D66, GroenLinks, AOV, PVV, Leefbaar Purmerend en Gemeentebelangen een motie in met het verzoek aan het college om de tentoonstelling ongewijzigd voort te zetten. De motie werd unaniem gesteund. Hoewel we begrijpen dat niet iedereen deze kunst kan waarderen, vinden we dat het niet zomaar mag worden verwijderd en we zijn dan ook blij dat onze motie het met zoveel steun heeft gehaald.

Ook met andere punten kwamen we gisteren in actie. Ons amendement dat we samen met Gemeentebelangen hebben ingediend om groene parkeerplaatsen op te nemen in de tekst van het Beeldkwaliteitsplan bedrijventerrein Baanstee-Noord, (dus parkeerplaatsen waarvan de bodem gras of andere groene bedekking is, zodat hittestress kan worden tegengegaan en die beter zijn voor de waterberging)  haalde het gelukkig net met 1 stem verschil tussen de voor- en tegenstemmers.

Onze motie om een zogenaamde brugfunctionaris in te voeren om ouders en kinderen in armoede te helpen, moesten we nog even aanhouden. We wachten het onderzoek af dat het college nu doet naar armoede in het algemeen. We blijven er alert op of de brugfunctionaris daarin wordt genoemd.