Door Bestuur op 9 december 2013

PvdA Purmerend kiest voor ervaring en nieuw elan

De Partij van de Arbeid Purmerend heeft op 9 december de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014. Lijsttrekker is de huidige wethouder Berent Daan. In de top tien van de lijst is een mix terug te zien van kandidaten met ervaring en nieuwe kandidaten.

Berent Daan: ´Ik ben blij met deze lijst. Het is een mooie combinatie van ervaring en nieuw elan. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we met deze kandidaten een mooi resultaat gaan behalen. We kunnen terugkijken op mooie resultaten in de afgelopen vier jaar. We hebben ondanks bezuinigingen flink geïnvesteerd in het onderwijs. Zo hebben we in alle wijken basisscholen gerenoveerd of nieuw gebouwd; een punt uit ons verkiezingsprogramma van vier jaar geleden. Doen wat we beloven. Dat deden we in de afgelopen twintig jaar en dat blijven we doen.’ Daan heeft aangegeven dat hij ook in een volgende periode wethouderskandidaat wil zijn.

Tweede op de kandidatenlijst staat Frank Alberts; een raadslid dat zijn sporen in de raad al heeft verdiend en gezien wordt als een bevlogen pragmaticus. Hij is beoogd fractievoorzitter. Op drie staat Natalie Saaf. Zij heeft de afgelopen vier jaar op de achtergrond meegedraaid met de fractie en is een vrouw die goed weet wat ze wil. Op de vierde plek op de lijst staat Hans Meijer. De afgelopen vier jaar leidde hij succesvol de fractie en hij wil graag nog vier jaar als gewoon raadslid door, waardoor hij meer tijd heeft om het contact met de Purmerenders te versterken.

De vijfde plek is voor Thijs Kroese. Hij wordt gezien als een van de drijvende krachten in de fractie en heeft een scherp analytisch en beschouwend vermogen. Op zes staat nieuwkomer Sanda van Dam. Zij werkt in het dagelijks leven aan meer mondiale gelijkheid en wordt door de PvdA gezien als een veelbelovend lid van de fractie.

Voor de zevende plek kiest de PvdA weer voor ervaring. Jeroen Adolfs is al twee periodes raadslid en geldt als een sterke debater. Op acht weer een nieuwkomer; Maaike van der Aar. Ze is een scherp onderhandelaar, weet wat er speelt in Purmerend en kan zich gemakkelijk binnen de politiek bewegen.

De volledige lijst:

1. Berent Daan
2. Frank Alberts
3. Natalie Saaf
4. Hans Meijer
5. Thijs Kroese
6. Sanda van Dam
7. Jeroen Adolfs
8. Maaike van der Aar
9. Mark Zijlstra
10. Netty Schrama
11. Kobra Ghassemi
12. Dineke Harmsen
13. Thea de Hilster
14. Dick Bos
15. Yolanda Stil
16. Thierry van der Weide
17. Jac Vinke

Het bestuur bestaat uit Dineke Harmsen, Els Kroese, Erik Kaal en Henk Lüken.

Meer over Bestuur