Themabijeenkomst over Armoede op 3 juni 2023

14 mei 2023

Beste mensen,

De PvdA en GroenLinks afdelingen Purmerend organiseren een themabijeenkomst Armoede. Hierbij nodigen wij mensen uit, die met armoede te maken hebben dan wel zich maatschappelijk, politiek en /of bestuurlijk betrokken voelen bij het thema armoede.

De praktische informatie vindt u hieronder.

Wanneer:                          Zaterdagmiddag 3 juni 2023 om 14.00 uur tot 17.00 uur

Waar:                                  Taborkerk, Maasstraat 2, 1442 RV Purmerend

Kosten:                               Deelname is gratis, aanmelden is vereist

Aanmelden via:               [email protected]

De toegang is gratis en aanmelding is noodzakelijk vanwege een maximum aantal deelnemers. Meld je daarom zo snel mogelijk aan om mee te kunnen doen.

Tijdens de themabijeenkomst verkennen we met elkaar drie perspectieven:

1. Bestaanszekerheid
  2. Basisinkomen
  3. Basisbanen

We praten in kleine groepen met elkaar over deze drie perspectieven. Welke vragen hebben we hierbij? Hebben we suggesties? Hebben we ideeën over deze drie perspectieven? Wat kunnen we in de gemeente nog meer doen en wat kunnen we landelijk anders doen? Daarna delen de deskundigen hun kennis op dit thema en reageren zij op vragen en suggesties uit de diverse groepen. Op de genoemde perspectieven zijn respectievelijk de volgende deskundigen aanwezig, Guus Wieman, onderzoeker bestaanszekerheid bij het Nibud, Alexander de Roo, voorzitter van de Vereniging Basisinkomen en Kitty Jong, vicevoorzitter van de FNV. Na de ronde met deskundigen, wordt in groepen verder gesproken om perspectieven te concretiseren en vragen op te stellen.  Tot slot nodigen we Tweede Kamerleden uit om hun visie hierop te geven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Trees Lamers – GroenLinks – [email protected]
Lewi Vogelpoel – PvdA – [email protected]