Door Bestuur op 21 mei 2013

Diederik Samsom in Purmerend op zaterdag 25 mei

Op zaterdag 25 mei gaat de Partij van de Arbeid de straten van Purmerend in. Tientallen vrijwilligers gaan die dag in gesprek met bewoners over Europa. Ze willen van de inwoners horen wat er beter kan in Europa, wat Brussel voor Purmerend kan betekenen en waarom Europa voor mensen er toe doet.

De vrijwilligers worden vergezeld door alle Purmerendse raadsleden, wethouder Berent Daan, Diederik Samsom en drie PvdA europarlementariërs.

Fractievoorzitter Hans Meijer: “Zaterdag 25 mei laten we met de actie PvdA in de buurt zien dat Europa belangrijk is voor onze partij. Want Europese samenwerking is cruciaal voor ons land en het continent. De afgelopen jaren is er veel gesproken over Europa. Volgend jaar zijn er Europese verkiezingen en samen kunnen we bepalen wat we nationaal willen blijven doen en wat we beter via Europese samenwerking kunnen regelen”.

Ondernemers Jos en Wouter van Doornik van het Purmerendse bedrijf Holland Mechanics gaan in Concordia in gesprek met Diederik Samsom over ondernemen in Europa: hoe helpt Europa Nederlandse bedrijven om internationaal zaken te doen en wat kan er beter?

Wie zaterdag geen PvdA´er in zijn buurt tegenkomt kan ook zijn mening kwijt op www.watwiljijmeteuropa.nl. De beste ideeën maken kans om opgenomen te worden in het verkiezingsprogramma van de PvdA. Ze worden bekend gemaakt tijdens het grote Europafestival op 8 juni in Utrecht.

Programma:

12.30: De buurt in rond het Wormerplein met Diederik Samsom, PvdA vrijwilligers en raadsleden en europarlementariërs Emine Bozkurt en Thijs Berman.

15.00: Vervolg in partycentrum Concordia, Koemarkt. Eet poffertjes of een ijsje, doe mee met de pubquiz over Europa en maak een praatje met Diederik Samsom

16.45: Afsluitende borrel.

Het bestuur bestaat uit Dineke Harmsen, Els Kroese, Erik Kaal en Henk Lüken.

Meer over Bestuur